slhrendeit

Ribe in zdravje

  • 12/05/2016

Hrana fonda je namenjena tistim, ki razumejo pomen zdrave prehrane pri razvoju fizičnih in intelektualnih sposobnosti in ki bi radi zavestno izboljšali svoje življenje in življenje svojih bližnjih. Izbira prave hrane je najpomembnejši gradnik zdravega življenja.

Ribe in zdravje
Že dolgo velja, da so ribe zdrava in kakovostna hrana. Kljub temu, da so ribe preprosta, lahko prebavljiva in okusna jed, vsebuje ribje meso verjetno več zdravih sestavin kot katera koli druga hrana. Bogate so z beljakovinami, esencialnimi maščobnimi kislinami (omega-3), vitamini in rudninskimi snovmi.
Prehrana z ribami ugodno učinkuje na: popoln razvoj človeškega organizma, predvsem možganov, že pred rojstvom in v dobi rasti, višanje psihofizičnih sposobnosti odraslega in zaviranje procesa staranja.

Znanstvene raziskave potrjujejo, da lahko velik del teh koristnih vplivov pripišemo omega-3 nenasičenim maščobnim kislinam, ki se nahajajo predvsem v ribjem maščevju. Ob tem se meso rib odlikuje z visoko biološko vrednostjo, njegova prednost pred rdečim mesom pa je tudi lahka prebavljivost, zaradi česar ribe lahko jedo tudi bolniki in so sestavni del dietetične prehrane. Zaradi očitnih koristi rib strokovnjaki priporočajo, da jih uživamo najmanj dvakrat na teden.

Komu koristi
Komu lahko PIRANSKI BRANCIN torej najbolj koristi:
- nosečnicam in doječim materam
- otrokom in mladostnikom
- športnikom in rekreativcem
- ljudem, ki okrevajo po poškodbah
- osebam v obdobju povečane psihične obremenitve
- osebam z zmanjšano imunsko odpornostjo ali ogroženim zdravjem
- bolnikom z rakastimi obolenji
- ljudem z boleznimi srca in ožilja
- vsem, ki bi radi upočasnili staranje

Svežina rib
Posebej poudarjamo pomen svežine rib, saj je običajno čas med ulovom in pripravo v Vaši kuhinji kritičnega pomena. Lega ribogojnice v Piranskem zalivu omogoča, da riba iz morja do katerega koli konca Slovenije prispe v nekaj urah. Podjetje Fonda zagotavlja, da so bili brancini, dostavljeni na Vaš dom, res sveži. To je bistveni pogoj za ohranitev opisanih lastnosti ribjega mesa. Za primerjavo: “sveže” ribe, ki jih kupite v ribarnici ali pojeste v restavraciji, so v povprečju stare od tri do štirinajst dni, in zato ne samo, da izgubijo večino zdravih sestavin, pač pa celo pridobijo škodljive.

PIRANSKI BRANCIN ima pomembno prednost pred divjimi prostoživečimi ribami. Od rojstva pa vse do izlova živi v nadzorovanih pogojih. Njegova krma ne vsebuje nevarnih primesi. Tako je na primer vsebnost živega srebra v mesu PIRANSKEGA BRANCINA tudi do 15-krat nižja v primerjavi z divjimi brancini in kar 100-krat nižja od zakonsko dovoljene meje.

Omega-3 maščobne kisline
Vse od njihovega odkritja v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so bile omega-3 nenasičene maščobne kisline predmet tisočerih znanstvenih študij in medicinskih raziskav, ki so dale domala enoglasno spoznanje: omega-3 maščobne kisline so bistvenega pomena za zdravje, razvoj in dobro počutje. Omega-3 maščobne kisline so temeljne molekule za izgradnjo in delovanje membran sleherne celice človekovega telesa, še posebej pomembna pa je njihova vloga v živčnem tkivu možganov in očesne mrežnice. Tako kot vitamini, so tudi omega–3 maščobne kisline v vseh obdobjih človekovega življenja neobhodno potrebne za zdravje in ohranjajo pomembno vlogo pri preprečevanju določenih bolezni ter lajšanju kroničnih stanj. Njihov najbogatejši vir so morske ribe, zato strokovnjaki priporočajo, da jih na naš jedilnik uvrščamo vsaj dvakrat tedensko.

Hrana za možgane
Ljudski glas je že od nekdaj trdil, da je riba dobra za možgane, pridih praznoverja pa je bil kriv, da je na ta račun nastalo kar nekaj šal. Danes je znanstveno dokazano, da so omega-3 nenasičene maščobne kisline, ki se v največji meri nahajajo prav v ribah, bistvene za razvoj človekovih možganov še pred njegovim rojstvom. Že med razvojem nerojenega otroka se namreč v zadnjem tromesečju nosečnosti v možganih in živčnem sistemu začne kopičiti DHA, ena izmed nenasičenih maščobnih kislin, ki jo najdemo tudi v ribjem olju.

Prav DHA se je izkazala za ključno komponento pri razvoju možganskega tkiva, rasti živčevja in očesne mrežnice. Pred rojstvom otroci prejemajo vso potrebno DHA od matere, po rojstvu pa se ta snov v njihovo telo prenaša z dojenjem. Več rib ko užije doječa mati, večja je količina DHA, ki jo prejme njen otrok. Znanstvene študije so tudi dokazale, da imajo možgani otrok, ki jih matere niso dojile, manjšo vsebnost DHA od njihovih dojenih vrstnikov.
Zelo zgovorna je škotska študija, v kateri so preučevali učinek uživanja hrane z visoko vsebnostjo DHA pri štirimesečnih dojenčkih. Otroci, ki so uživali te omega-3 maščobne kisline, so bili uspešnejši od vrstnikov pri reševanju problemov, poleg tega pa so se v primerjavi z ostalimi vrstniki podobno izkazali tudi ob ponovnem ocenjevanju pri šestih letih. Študija je pokazala, da so otroci z večjo vsebnostjo DHA v hrani še naprej izkazovali večjo sposobnost reševanja problemov in spretnost pri sprejemanju odločitev.

Tudi raziskave pri otrocih z vedenjskimi in učnimi težavami so pokazale na povezavo med omega-3 maščobnimi kislinami in delovanjem možganov. Na podlagi izsledkov so ocenili, da primanjkljaj ustreznih maščobnih kislin povzroča neustrezen prenos sporočil v možganih. Tovrstno kemično neravnovesje torej vodi k učnim težavam.

Blagodejni vpliv rib

Sladkorna bolezen
Znano je, da uživanje rib lahko nevarnost za nastanek sladkorne bolezni zmanjša za polovico.

Astma
Raziskava na Sydneyjski univerzi je razkrila, da je pri otrocih, ki redno uživajo ribe z bogato vsebnostjo omega-3 nenasičenih maščobnih kislin, tveganje za razvoj astme štirikrat manjše kot pri otrocih, ki ribe uživajo redkeje.

Depresija
Več študij je pokazalo nizko raven omega-3 nenasičenih maščobnih kislin pri ljudeh, ki trpijo za depresijo. V eni od teh raziskav so preučevali vpliv uživanja ribjega olja pri skupini depresivnih pacientov s samomorilnimi težnjami. Po štirih mesecih se je stanje bolnikov, ki so uživali ribje olje, tako izboljšalo, da so raziskavo prekinili, saj se je pristojnim zdelo neetično, da bi še naprej odrekali prednosti ribjega olja pacientom iz kontrolne skupine, ki je do tedaj prejemala odmerke olivnega olja.

Obolenja srca
Obstajajo močni dokazi, da omega-3 nenasičene maščobne kisline ščitijo pred srčnim infarktom. Dokazano je, da uživanje dveh obrokov mastnih rib na teden ali vsakodnevno uživanje prehranskih nadomestkov z vsebnostjo ribjega olja zmanjša možnost prezgodnje smrti zaradi srčnega infarkta.

Rakava obolenja
Obstajajo številni dokazi, da lahko diete z visoko vsebnostjo omega-3 nenasičenih maščobnih kislin ščitijo pred razvojem raka na prsih in prostati ali zadržijo rast tumorja, ko se le-ta že pojavi. Laboratorijske študije nekaterih vrst raka, med katerimi je tudi rak na debelem črevesu, kažejo na možnost, da omega-3 nenasičene maščobne kisline spodbudijo odmiranje rakavih celic.

Vir:
http://www.fonda.si/sl/zdravje/ribe-in-zdravje

Novo na portalu

cache/resized/1f9bca05d94d2c9af1beca097383b5ce.jpg
Suhi zid dogaja
cache/resized/b06254c35de4a4cf87b8790b9dcff797.jpg
Suhi zid dogaja
cache/resized/b9f4d281083803b51c2031c248bcc007.jpg
Zgodbe (in spomini)
cache/resized/e89debf0bc26132b7711897cf7afb817.jpg
Suhi zid dogaja
cache/resized/fa7ca7407ec76c732a6ddca53f5fc8ed.jpg
Zgodbe (in spomini)
cache/resized/d5e028f3e7ec937e931e0d43d3165cfd.jpg
Suhi zid dogaja

Na strani je 436 gostov in ni članov .

Top